måndag 9 augusti 2010

Oj så trött jag börjar bli...

Tröttheten kan bero på energin eller åskan som liksom aldrig kom hit trots att det kändes så. Jag gick minsann upp strax efter åtta i morse, stressade runt och fick i skaplig tid iväg damerna, Frk T och L till teaterlägret där de nu befinner sig. Ett missöde startade jag förstås med. Hm, kanske inte borde berätta om det men jag gör det i alla fall. I går när jag gått och lagt mig satte ett hiskeligt illamående in, kroppen kändes som kokt och jag blev övertygad om att jag skulle drabbas av värsta sortens magsjuka. Alltså stapplade jag ner för trappan och hällde en skvätt vatten i skurhinken och släpade mig upp igen med hinken som säkerhet bredvid bingen. För att göra historien kort så klarade jag mig från magsjukan och somnade till slut. I morse lyckades jag naturligtvis, lagen om alltings djävlighet ni vet, tappa mobilen i hinken som alltså innehöll vatten, inte spyor tack och lov, men nog så krisigt. Fort som attan slet jag upp den och tro det eller ej men den funkar nu, ett samtal med Frk L:s mamma lät som det kom från Australien men nu är den snäll och torr igen. Nån tur ska väl också jag ha.

Efter att jag lämnat ungarna på teatern tog jag en lååång promenad med Mr Z , märkligt att vi alltid ska gå så långt men det är väl bra för figuren kan jag tro. Vädret blev ruskigt varmt fast det såg ut som det var kallt varför klädseln inte alls var vad den borde (typ shorts och linne utan jeans och en jäkla jacka att släpa runt på). Nice i alla fall, för vi har knappt setts sen före midsommar. Efter det blev det att åka till Studiefrämjandet och hämta "många" pengar åka till tjuriga Jula och betala bord som kamrat R nu har hämtat och fått in i lokalen. Passade på att ta mig in på Elgiganten också och beställa en skrivare, gott gott, för jag är sugen på att skriva fars, sånger och allt möjligt.

Under kvällen har vi haft styrelsemöte i Krax, vi har nästan bestämt att vi som premiär för nya lokalen (nej namnet är inte klart än) ska köra en "nästanrepris" på showen vi körde i Rosendal. Vi gör om till en tvåaktare och lägger till lite nytt. Tanken är att det ska gå att köpa biljett utan mat men att vi säljer nåt lite enklare för de som vill käka i pausen. Jag återkommer givetvis om mer detaljer längre fram. Vi måste givetvis kolla så att inte all vår publik sist kom från Kumla för då får vi kanske tänka om lite. Det ska givetvis vara värt att se detta även om man var på Rosendal i påskas. Repa ska vi börja med 12 september i alla fall.

Nya medlemmar tror jag vi behöver också. Ett par teatergrupper för barn och ungdomar startas i höst. Dansare skulle sitta fint till revyn i framtiden. Vi behöver också fler "runtomkringare" vilket kan vara ett bra sätt att starta sin bana inom Kraxkompaniet. Vi vill ha folk som sminkar och fixar hår (har under kvällen fixat en cirkelledare till en liten kurs inom det området), folk som sysslar med teknik och kulisser, en mat- och dryckgrupp och en massa annat. Vårt folk kommer hålla ögonen öppna efter lämpliga kraxare. Vad lokalen ska heta då? Jag vet inte!!! Den ligger på Sturegatan och Sturekompaniet är sorgligt nog upptaget av nåt trist ställe i Stockholm, Kråkslottet var det nog ingen som kom på......några av de namn vi kom på när vi hade fest sist lämpar sig inte i tryck...vi får se. Studiefrämjandet ska bestämma antar jag. Fast jag vet precis vad vi Kraxare tycker, men det får vara hemligt lite till. Kram och sov gott, var rädda om era telefoner ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar