tisdag 10 augusti 2010

I morgon börjar allvaret

Sommarlovet är slut, i morgon förväntar sig rektor H att jag infinner mig på jobbet kl. 8.00 trots att han är upplyst om hur morgontrött jag är, märkligt...
Hur har sommaren varit då?
Ganska bra, inte riktigt så bra som jag hoppats men ändå.
Vädret har varit mycket bra större delen av lovet även om jag gärna sluppit allt regnade nu de sista veckorna.
Camping vid Bomstadbaden utanför Karlstad var helt ok. Det gick inte åt så mycket pengar och vädret var fint.
Jag hade önskat mig en romans eller så, det var tydligen lite för mycket begärt men jag har väl roat mig så gott jag kunnat i alla fall.
Viktminskningen gick utmärkt under våren vilket gjorde sommarbadandet mer uthärdligt men av de 8 förlorade kilona har jag minsann ätit upp 3 igen så det blir till att skärpa sig nu.
Motionerat har jag gjort lite grand, lyckades jogga en gång riktigt långt innan foteländet la av. Nu protesterar vänsterfoten om jag så springer tre steg...:( så jag får nöja mig med promenader.
Verandataket är lagat.
Jag har varit på lite teater inte så mycket som jag önskat men ändå Superhjältemusikalen, Rakt i spat, Svennevadspelen, Den Jäktade i Nolby och i helgen blir det Riseberga.
Vi har i alla fall börjat med lokalbestyren även om inte så mycket som jag önskat blivit gjort.
Huset... det var för fint väder, men all gammal skit är utrensad tack vare en takpanna som låg fel och vatten som kom in. Hallen utanför toan ska nu fixas till det är i alla fall spacklat.
Bilen...är ett sorgligt kapitel...
Jag har kört mc en gång och ska prova lite mer.
Frk T har seglat med sin pappa och haft fint väder - kanske det viktigaste av allt.
Sovmornarna har varit många och långa och nu är det dags att ändra på det. Sov gott ni som kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar