fredag 19 mars 2010

Vilken smäll!

Så där en kvart i tre i natt vaknade jag av en jordbävning. I alla fall trodde jag det. Satte mig upp och rusade sedan ner eftersom jag hade mina misstankar. Jo men visst, verandataket kraschat av jättelika isklumpar från det höga taket. Läkten hade gått av som plockepin och en krater i takplasten. Fan den var dyr! Nu finns en del jobb att göra när våren kommer.

Världens bästa hyresvärld har dock tillbringar större delen av dagen på mitt tak för att skotta och sopa mitt tak fritt från snö och is. Han har likaså skottat verandan fri från snö.

Den snygga upphängningen av stuprännan över dörren är mitt verk.

Annars kan man säga; äntligen fredag. Efter en tung vecka på jobbet väntar sovmorgon i morgon. Den enda på länge. Var till Örebo och fikade med en person som jag börjar tycka riktigt bra om. Kvällen har tillbringats framför tv:n och kamrat R har som vanligt lagat utsökt mat. Rödvin = grym trötthet. Men kanske kan jag hålla mig vaken en stund till.
I morgon väntar en del jobb. Scenen ska köras till Rosendal och sedan ska det repas. Syskonbarnen ska gratuleras och nästa dag väntar en söndagsrepetition. Efter det; en vecka kvar till påsklov!
Jättestort GRATTIS till Rebecca som vann biljetter till vår krogrevy Hackat & Malet. Bra och snabbt gissat. Klart det var Dan-Åke som var fästing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar