torsdag 11 mars 2010

Hur man bär sig åt i klassrum...

Jag läser ur en bok varje morgon i klassrummet. Inget unikt med det på något vis, det gör massor av lärare. Man har några säkra kort och jag har avverkat både lite Sune, favoriten Tordyveln flyger i skymningen, någon Dalslandsdeckare och till och med en Fembok. Eftersom jag är en person som har hemskt lätt att ta till lipen om det är det minsta sorgesamt brukar jag vara lite noga med att inte välja alltför sorgliga historier. Därför läser jag en humoristisk sak om en tjej som heter Hedvig och som blir kompis med en stackars tjockis som kallar sig Steken. Riskfritt trodde jag, men icke. I går morse gick det käpprätt åt skogen. När Hedvigs farmor fick ytterligare en propp i hjärnan och på sjukhuset testamenterade sina fina tennsoldater som hon glömt bort att hon egentligen gett bort tidigare. Då var hon i ett förvirrat tillstånd av den första proppen och när hon blev piggare tog hon tillbaka dom varpå barnbarnet blev oxtokig. Efter det kom den nya proppen såklart och tja, ni fattar.

Då stortjöt fröken och fyra, fem ungar hängde på. Vi tjöt ikapp och jag kunde knappt få fram dom förbannade orden. I dag fortsatte storyn med den tjocke killens ångest över sin övervikt. Kunde dock hålla mig denna dag men farmorn tänker säkert slå till och starva av vad det lider och då vete tusan hur det går. Sabla bok!

Fröken Lugn uppskattade inte gårdagens återvinning så jag hoppar den sorten idag och ni får nöja er med detta skolinlägg på rolighetsfronten.

Annars har jag idag varit på Studiefrämjandet och planerat och diskuterat framtidens Kraxscen. Vi gick sen och tittade på den igen och nu är det fixat och jättefint där och än bättre kan det bli. (Var får vara hemligt tills vi vet om det blir av). Nu är det bara att göra ett gott jobb och söka pengar, planera och fixa så kanske vi är i hamn vad det lider. Hoppas verkligen allt går i lås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar