torsdag 18 mars 2010

Snösmälting

Hjälp vad det dundrar! Jag misstänker att det är snöklumpar som lossar från taket och dunsar ner på nästa takdel för jag har hoppat högt flera gånger ikväll. Dörren går knappt att öppna och stänga eftersom det droppar vatten på den. Kamrat R har visst använt fel skruvar till verandabygget enligt hyresvärld K. De är ihåliga och vatten kommer in. Nåja jag har i eftermiddags tillverkat och satt upp en egen stupränna ovanför dörren. Det är jättesnyggt med ett klarrött spännband på mitten. Förhoppningsvis så styr det vattnet från dörren i alla fall.

Vägen här utanför är skrattretande. A-M och K fick backa flera gånger och ta sats för att ta sig upp till sitt hus. Jag gav upp tanken på att vända på deras garageuppfart och trotsade snövallarna och körde helt enkelt in i dem så jag kom runt. Det gick! Orkar inte längre vara rädd om bilen för det känns liksom för sent.

Tror någon att detta är gnäll? Absolut inte, jag älskart ;)
Snöhelvetet smälter, solen kommer!!! Yes =D

Gnällraderna kommer nu: Allergihelvete!!!!!!! Har miljoner nya rynkor runt ögonen och illröd svidhud. Medicinen hjälper lite grand nu men det kliar, rinner och svider fortfarande. Har aldrig varit vårallergiker förut och jag vill inte ha eländet heller. Hoppas verkligen det räcker med Hassel.

Nån gång ikväll ska vinnaren få veta att h*n vunnit biljetter till Hackat & Malet enligt kraxkollegan K som har hand om´et. I helgen ska det repas såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar