söndag 14 mars 2010

Revyhelg!!!

Vilken helg detta varit! Jag känner mig snart färdig för sängen fast klockan bara är tio över sex ungefär. Gårdagens teaterfestival överträffade alla förväntningar. Jag var så inne i det hela att jag glömte ta ett enda eget kort. Kamrat R gjorde dock inte annat, så jag hoppas jag kan få lite bilder av honom vad det lider. David Carmel hade en workshop om clownteknik vilket var en kul upplevelse. Det startade lite spookie och vi stod i en ring och bytte platser efter ögonkontakt (blir helt enkelt för krångligt att förklara så jag avstår) men när han kom in på clown blev det hur bra som helst. Vi lärde oss 3sekundersregeln dvs att vänta tre sekunder innan man svarar eller gör något. Vi lärde oss lyssna och titta på ljud, vi lärde oss att börja smått och öka och närvaro så klart. Alla är vi nog lika nyfikna på hur just vår clownröst låter eller vad min egen clown heter...

Jon Loxbo förklarade och lärde ut lite om Performance Art. Vad det egentligen är har jag en aning svårt att förklara men tjejen som spelade psykiskt sjuk och hamnade på sjukan i Stockholm sysslade nog med något likande. Det är konst/teater som syftar till att väcka uppmärksamhet på det ena eller andra sättet. Det är rent, avskalat och tydligt fast ibland obegripligt. Rätt kul men egentligen hade jag nog haft mer nytta av röstträning med Kristina Snow. Jag är dock glad att jag fick delta och att andra Atsöare kokade kaffe m.m.

Sedan följde årsmöten och jag sitter numera i styrelsen för både Atsö och Atr. Dessa klarades av rätt snabbt och sedan följde förberedelser inför RevyMixen. Det gick kanon och jag fick så mycket beröm av människor att jag kände mig riktigt stärkt och glad på hemvägen och det sitter fortfarande i. Mina nummer gick grymt bra även om det manliga offret i Antikrundan var lite olydigt. Vinterfiske i högklackat tror jag verkligen är min grej, det var grymt kul att göra den sketchen. Känner mig med andra ord glad och nöjd. Detta trots att en tragisk sak också hände. En gäst drabbades av sjukdom och fick hämtas med ambulans mitt under föreställningen. Lekebergs läkare och sjukvårdskunniga skötte detta så bra det gick och varken aktörer (de flesta) eller publiken märkte något. Vi i Krax stod dock redo för ingång till finalen när ambulansen hämtade den sjuke. Jag hoppas verkligen det gått bra på sjukhuset.

Tack alla Kraxare, Lekebergare och Görsköjare för en fantastisk lördag. Detta gav verkligen mersmak. Bilder kommer så snart jag fått ett antal från R.

Söndagen då. Jo då! Bara att gå upp i ottan igen och ladda om för rep med Krax. Detta gick riktigt bra och vi har i dag nötit sångtexter och koreografi ordentligt. Kumlanytt var också på besök och filmade oss. Kostymmakare B börjar bli klar med flera fina saker och det är alltid kul när man börjar få på lite scenkläder. Det börjar ta form och biljetter går åt vilket känns fint. Just nu finns mest biljetter kvar till premiären så Du som inte bokat ännu, kom på premiären. Då är vi taggade till tusen och du får en härlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar