torsdag 4 mars 2010

Blodtryckshöjande vecka...

Oj vilken vecka detta har varit. Fullt av stress och många "komihåg". På jobbet har kollegan H och jag haft temavecka om Sverige med våra klasser. Det har funkat grymt bra och ungarna har jobbat fantastiskt.

Måndagen har jag rapporterat om och tisdagen gick också den i ett rasande tempo. Kvällen var supertrevlig men det blev sent för Frk T. Värst den dagen var att Herr Findus blev sjuk. På kvällen upptäckte jag att han kissat blod på flera ställen och inte alls var pigg. Vänliga fb-vänner kom med förslag på njursten så när veterinärens telefontid startade på onsdagen ringde jag som en tok. Fick komma kl. 13.30. Hm inte lätt när man är lärare och eleverna slutar 14 och veterinären finns i Hidinge 3 mil bort. Underbara kollegor hjälpte till så jag kom iväg. Hade dock en aning svårt och klockan var fem i ett när jag åkte. Trafikolycka på Kungsvägen som stoppade upp så klart men jag kom förbi ganska snabbt. Hämtade katten, hade förberett buren på morgonen. Har nog sällan kört så in i helsike i vinterväglag. Var framme 13.37, då fick jag vänta för veterinärens revisor hade tittat in. Hann att andas i alla fall.

Stackars Findus har förhoppningsvis urinvägsinfektion. Han fick antibiotika i sprutform och ska nu äta tabletter i sju dagar. Inte är han pigg ännu och han äter nästan ingenting så jag är fortfarande orolig. Får väl ge det helgen och annars ringa igen om han inte blivit bättre.

Onsdagskvällen ägnades åt att fixa allt till revyn och teaterfestivalen. Det tog många timmar och jag har ingen koll på vad jag glömt och inte. Hoppas dock att det mesta av mitt ansvar är under kontroll.

I dag har jag jobbat, så klart och sen avverkat ett möte på Studiefrämjandet där bossen satte en jäkla fart i min hjärna. Så med andra ord blev det ännu värre.... Men det ska bli skitbra det tänker jag baske mig se till!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar