söndag 17 oktober 2010

Sturepalatset och Kraxkompaniet

Jäklar vad vi jobbar bra! Vi är nog bara bäst i världen, tror jag. Enda missen i dag var att äta på Maistro, fanken så äckligt det blev med fet pizza, jag fick i mig en halv barnvariant. Som tur var ringde "bästa, bästa" mitt i ätandet så jag slutade glufsa i mig och drack kaffe istället. Oj vad jag längtar efter dig!
Vi har repat duktigt och K har nästan byggt ut scenen klart, det ska bara cirkelsågas runt och fint och knös in en baslåda under, hur f-n nu det ska gå till? Jag begriper det inte, men så är jag också en äkta blondin om än ibland rödhårig. Vi har också täckt det eländiga korset med nattsvart draperi, jäklar vad bra det blev och oj vad grymt glad D-Å ska bli över det i morgon, så ateistisk han som han är. Ljudtekniken är inkopplad fast en massa saker ska på något vis upp i taket och ljus har vi inte ens beställt ännu. Wow, hela processen är häftig och rolig om än stressig. Kamrat R börjar ändå på något vis kännas lite lugnare. Kanske för att något nu äntligen händer på riktigt. I morgon ska vi repa musik hela dagen. Våra fantastiska musikkillar från Fjugesta kommer och ett extra varmt välkommen vill jag säga till vår nye, helst säkert grymt söte basist, J som kommer i morgon. Jag vet genom bästa jobbarkompisen M att du övat som tusan. Känn dig alltså extra välkommen J! Extra stort tack till de Kraxare som jobbat extra mycket. Sömn kan kanske vara något just nu. Kamraterna I och R sitter här i soffan uppkopplade mot fejjan och gör just inget viktigt. så nu intar vi varsin binge och sover som klubbade, klockan tio i morgon är det bara att infinna sig på scenen. Dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar