tisdag 12 oktober 2010

En oktoberdag

Får väl säga att jag mår rätt så bra nu ;)) dom där orosmolnen man skulle kunna lägga märke till runt omkring och liksom fokusera på, väljer jag bort. Det är nämligen riktigt skönt att bara få gå runt och må så här bra. Så då gör jag det!

Städprojektet fortsatte idag eftersom tisdagen blev pluggdag istället för torsdagen. Jag har börjat på skrivuppgiften också men det var rasande svårt att koncentrera sig. Dels ringde telefonen oavbrutet. Jag tror att alla skulle prata med mig i dag, mail strömmade in likaså och dom där gulliga sms:en förstås. Talade länge och väl med fd kollegan C som inte mår så värst bra av vare sig sin jobbsituation eller sin privata som givetvis påverkar jobbet.

Sen har jag som de flesta andra känt en lättnad över att serievåldtäktsmannen i Örebro verkar vara gripen. Det känns givetvis bra bara de nu gripit rätt kille. Kommentarer på nätet om att han skulle dö, hängas på Stortorget i pungkulorna osv gör mig dock beklämd. Pratade nämligen med någon i dag som visade sig känna hans mamma och plötsligt flyttades fokus. Tänk att vara mamma till en kille som grips och är på sannolika skäl misstänkt för flera våldtäkter. Vilken fasa!

Ämnesbyte: Frk Lugn har i kväll skrivit om städdilemmat och jag som städat (för all del med ideliga avbrott) i två dagar nu och är långt ifrån klar kan inte annat än hålla med. Fast hade jag råd skulle jag nog stoppa undan skammen och släppa in städtanterna i röran utan att förstäda. Undanplockandet slipper man nog inte ändå och det är det som tar längst tid här. Jag liksom bara flyttar runt allt från rum till rum känns det som.

Eftermiddagen viktes åt höstromantik kan man kanske säga. Det är vackert ute nu och solen sken från en klarblå himmel. Det var inte alls dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar