tisdag 5 oktober 2010

Mellandag

Ja jag har inte precis förvirrat mig till Julen i förväg men denna dag har liksom känts som mitt emellan. Blev ledig en tisdag för ovanlighetens skull och kanske var det därför inget liksom blev ordentligt gjort. Jo då jag har läst en del grammatik fast det går segt. Jag tog tag i lite trista måsten via telefon. Mest överraskande var att Telia svarade på en gång. Obegripligt men sant! Inte kunde den trevlige killen göra så värst mycket för att det skulle bli billigare med bredband och digital-tv men han gjorde så gott han kunde. Månadsbetalningar kommer göra sitt också. Sen ansökte jag om lånet, fixade en sak till som är av mer privat karaktär och ansåg att allt gått förträffligt. Sen fick jag avslag på lånet lagom när jag skulle ringa och beställa en kamin... förra gången (med högre månadskostnad) var det inga problem och det lånet är återbetalt utan en enda försenad inbetalning. Efter diverse snack fram och tillbaka insåg vi att skillnaden var att de förra gången sett de få besparingar jag har men det gjorde de inte nu. Det löser säkert det hela men kräver att jag masar mig i väg till banken i morgon. Trodde liksom att jag skulle kunna sköta allt över nätet. För övrigt har jag liksom bara dragit runt här hela dagen och inte gjort mycket nytta.

Tog en sväng till Fjugesta för att delta i Fjugestabornas stora begivenhet Sannamarken. Dumt nog tog vi inte ut pengar i Kumla, kön till bankomaten var obeskrivlig och Konsum hade slut på växelpengar. Man kan säga att vi sparade några kronor på kuppen. Frk T och Lilla h hade var sin 50-lapp. Frk T brände sin på enbart ätbara saker medan Lilla h faktiskt investerade i ett armband för 40 och då hade hon dessutom lyckats pruta 15 kr. Vi åt också förstås (100 kr kunde konsumtjejen avvara) en sån där brödplatta med ost, vitlökssås, rödlök, räkor och svart kaviar...kan det heta Langdon eller något liknande? Rätt gott men mäktigt och mina gallgångar tycker sådär om saken. Insåg precis hur jäkla "skitsmart" det var med vitlök med tanke på morgondagens planer...fast jag tror inte det var så mycket...hm.

God natt önskar eder "Flygande köttbullen" alias "Punchtjuven" (frågan är vilket som är värst)? Fast det fanns många som fick diverse mer eller mindre passande namnförslag på fejjan ikväll. Låt oss hoppas att alla inte använder alla sina medföljande rättigheter. Kan finnas bättre, mindre radikala sätt, hur var det nu då???? *dsv* tror jag.

2 kommentarer:

  1. Langos, ja så var det ja. Tack för att du hjälper mig med allmänbildningen kära Håkan! Jo jättegott så länge man äter men rätt äckligt i magen efteråt...hade varit lagom med en halv och då kastade jag ändå en fjärdedel av brödet.

    SvaraRadera