lördag 23 oktober 2010

Läget....

Läget är stressigt och underbart för att göra en kort och kärnfull sammanfattning. Sturepalatset som är mitt och ytterligare några Kraxares andra hem nu, blir lite mer färdigt för var dag som går. Kamrat R är den som jobbar hårdast av oss alla, trots ett krävande heltidsjobb. B och I som lyckligtvis är daglediga har suttit och sytt dagligen och kuskat runt i diverse affärer. IKEA har vi länsat två gånger på startpaket och diverse annat (nåja det är bara startpaketen som tagit slut) C älskar att packa upp tallrikar och bestick. Hyresvärld K har byggt ut scenen och ska nu göra ett par trappor. Vadå, vi har ju en hel vecka på oss! he he.... det börjar kännas lite mycket men självklart är det roligt också. I dag har grabbgänget äntligen fått upp högtalarna i taket och bjälkarna verkar sitt kvar. Vi kommer hela tiden på saker vi måste åtgärda. Servicegruppen dök upp och gjorde en insats som befriade mig från en börda. De släpade över dom stora runda klädhängarna från klädförrådet så publiken ska ha någonstans att hänga sina jackor, dom packade också upp alla nyköpta galgar. Tack! Jag uttryckte en önskan till fler i dag om mer hjälp eftersom det dels behövs och dels är det roligt om vi alla hjälps åt. Även om man inte kan bära tungt eller orkar lika mycket så kan man ändå bidra med att vara på plats, fixa fika och annat, tack I för att du handlar hela tiden. Det är så härligt med folk som dyker upp och ser sånt som behöver göras. Mer sånt och vi mår alla gott!

Mitt mer privata liv är rätt bra får man säga. En trevlig kväll, som för all del inleddes med viss "chock" går mot sömnläge. Jösses, jag satte verkligen eld i baken på fröknarna T och L så de städade vardagsrummet och tände ljus fort som fasen när jag ringde. Fanken, inser just att jag inte bjöd på Gevalia, förlåt! Jag har inte ens sånt kaffe utan kör med Classic men också det glömde jag. Men, jag måste visst klargöra en sak;) jag åt inte ett ägg härom kvällen för att övrig mat var slut, utan helt enkelt för att jag var för trött för att tillaga något mer avancerat. Men tack, du har lite rätt förstås, omtänksamhet är alltid fint, bästa bästa!

Jag vet att jag utlovade foton från Sturepalatset men självklart glömde jag kameran hemma. Ska genast plocka ner den i väskan så den kommer med i morgon. Söndagen ska ägnas åt musik, alla låtar ska repas grymt mycket. Frk T ska få ordning på sin sång som hon inte ens sjungit med orkestern, hon och jag ska få ordning på "Tack för alla sånger" och allt gemensamt ska sättas. Sen börjar genomdragsveckan... om en vecka är premiären avklarad! I morgon får vi sjunga för kamrat R för han är då ett år närmare 50 ;) Grattis!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera