söndag 31 oktober 2010

Premiären avklarad!

Vaknade kvart över tolv i dag.... hade precis glömt att det var vintertid och blev ganska nöjd när den bara var kvart över elva. Dagen i går var hård kan man säga för att inte snacka om fredagen. Vi repade i fredags samtidigt som allt skulle fixas klart. Ljuset vägrade funka, kamrat R ställde in myggorna i racerfart och så körde vi ett rep. Frk T var totalt slut och jätteledsen för att hon inte fick någon mygga och allt blev jättejobbigt, det slutade med att Bästa tog med Frk T hem för sömn på soffan, tack för det underbara Du! Lördagen rep började kl. 10 och givetvis funkade inte ljuset då heller vi fick köra genrepet utan myggor medan kamrat R, M och S slet med ljuset. Det fick de i gång vid tretiden!!!!

Servicegruppen gjorde en heroisk insats och fixade allting med bravur, ni var och är SÅÅÅÅ duktiga. Så kom då hissproblemet, en gäst fastnade såklart. En permobil blev uppenbart för mycket för hisskrället. Ringde hissreparatör G mitt i lördagsmyset och han förbarmade sig trots att han inte hade jour. Föreställningen blev lite försenad men kom igång till slut. Allt gick rätt bra trots att det finns en del att göra med ljuset till nästa helg. Jag blev sjukt nervös i början av Thank you for the music vilket klart och tydligt hördes, Frk T var dock klockren. Så duktig hon är min unge! S skötte ljuset jättebra trots att han blev inlurad i detta och aldrig gjort nåt dyligt förut, fast mitt i frisören släckte han alla lampor, bom kolsvart! Jag skulle just slå till med ett ; Där gick pröppen, när ljuset tändes igen. Så där kan det bli när man ska gå på ett visst ord och göra något. Tydligen sa jag något som jag säger på slutet också, haha. En liten miss i sammanhanget som jag nästan funderar på att göra till nåt permanent.

I dag har vi fått en helsida i NA med jättefina omdömen och vi är så nöjda och glada för det. Kraxkompaniet frälste publiken var rubriken!!! I dag har vi städat och nu känns det rätt skönt måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar