onsdag 27 oktober 2010

Det går sakta framåt....

I dag var det universitetsdag och det blev sjukt stressigt som vanligt. Jag begriper inte att jag aldrig kan komma iväg i tid. Nåja jag hann tvätta en maskin tvätt och diska samt läsa lite engelska på förmiddagen samtidigt som jag ringde och fixade diverse kraxjobb. Pizza är lämnat till C för parning på lämplig dag, detta blir nog hennes sista kull så hugade spekulanter kan tinga en sötnos om så där en fyra månader. Att lämna iväg Pizza lyfter en börda från mina axlar, jag slipper mitt dåliga samvete och stressen att alltid skynda mig hem för att hon inte ska behöva vara ensam för länge. Men det blir lite tomt här hemma. I kväll är det verkligen tomt, bara jag och katten, ups höll på att glömma Skalman. Frk T sover hos Lilla h för att slippa vara på palatset till tio och Pizza ska som sagt förlusta sig, ingen bästa här heller dessvärre....
Har ägnat eftermiddagen och kvällen åt Sturepalatset såklart. Ljuset skulle upp och jag fixade så vi fick låna stege från Folkets Hus av bästa C som så självklart hjälper till, tack. Vad händer, jo grabbarna hämtar stegen från Folkan som är JÄTTEHÖG alldeles FÖR hög, den gick fanken inte in under taket! Så var det med det, nu får vi hyra en lift i morgon i alla fall. De duktiga pojkarna la istället heltäckningsmatta på scenen, kamrat R vägrade lyssna på de kvinnliga idéerna och det var väl för tusan bäst att han fick göra som han ville. Det blev bra i alla fall. Vi har försökt städa och så men det är rasande svårt när det står saker precis överallt. Flygeln har vi flyttat ner i hörnet där den får bo ett tag. Den var tung men ändå lättare än mitt piano tydligen. Det känns smått otroligt att vi har premiär på lördag men det löser sig säkert på något vis det måste det ju göra.

Nu ska jag nog sova och längta, vet ni föresten vad som är äkta romantik? Jo om du får en limpa och brödet heter just Längtan. Det ni! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar