söndag 17 oktober 2010

Intensivt musikrep

Trött! slut i röst, huvudet och kroppen. Inser att jag sjungit i sju timmar med ett kort lunchuppehåll där jag kastade i mig en halv kokt special. En macka på förmiddagen också i alla fall en halv.... mat prioriteras inte i denna stressiga tid. En stor eloge till våra musiker som spelat hela dagen nästan helt utan pauser! Vår nye basist J fick verkligen en rivstart. Hoppas du inte blev avskräckt, du var så grymt duktig! Vi har ett mycket muikaliskt program denna gång, de tre föreställningarna kommer bli lite olika eftersom olika kraxare kan och vill delta. Lilla Frk T är med på ett hörn också och upptäckte i dag hur rasande svårt det är att sjunga med ett helt band, det är inte riktigt som med bara ett piano. När trummor, bas och elgitarren kommer till så blir det annat tryck. Men hon lär sig även om hon gick hem och bytte låt. Det blir alltså mycket musik och ett antal sketcher så klart. Nu repar vi, bygger, kopplar och syr allt på en gång. Aktiviteten flödar. En servicegrupp har också kommit igång vilket känns fint och tryggt. I morgon ska jag försöka hinna 7000 saker samtidigt som jag ska läsa lite litteratur förstås sen repas det i morgon kväll igen så klart. Sen ska jag förstås messa har fått några även under helgen, som inte går att kasta någonsin.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar