söndag 28 februari 2010

Vår i sikte eller?

Jo men så är det väl? Det känns faktiskt att våren är på gång, kanske inte när man kollar på vädret som gör allt för att protestera, men inuti mig. Jag är redo för något nytt. Jag känner i hela mig att det nu måste till en förändring för jag är totalt frustrerad på det liv jag lever nu. Självklart har jag det alldeles utmärkt bra på många sätt. Jag har ett jobb, inte alla förunnat, jag har betalt även om jag anser det vara i minsta laget, jag har många bra och goda vänner, jag har barn - världens bästa dotter Frk T, jag har till och med en ljuvlig hund och en galen katt. Jag bor i ett hus på landet, som för all del (eller kanske turligt nog) inte är mitt men jag har bra hyresvärldar och utmärkta och hjälpsamma grannar. Jag har dessutom ett fantastiskt fritidsintresse i teater och revy och jag repar roligheter när ni andra sitter hemma och glor på OS. MEN! Nu vill jag att något nytt ska ske, helst vill jag bli grymt förälskad men en miljonvinst kan också funka *fnissar*. Jag är en person som gillar förändringar och nya utmaningar vare sig det sker på det personliga planet eller i arbetslivet. Jag har ofta hört till dem som i smyg applåderat organisationsförändringar när övriga gnällt i kapp. Men nu vill jag ha personlig förändring och förnyelse. Viktnedgången är väl ett led i det hela. Det är därför det funkar den här gången. För att jag verkligen vill ha en förändring. Viktnedgång = att jag mår bättre, orkar mer och känner mig snyggare helt enkelt.

Det känns inte ens så där jättejobbigt att sportlovet är slut och jag försöker tänka lite vår även i skolan. Det är ju inte så hemskt långt till Påsklovet!! Då har vi i Kraxkompaniet premiär på Hackat & Malet. Vi har liksom malt ihop en ny revy och krogshow av sånt vi själva tycker är kul och fått ut en soppa som du förhoppningsvis gillar. Beställ biljetter nu kolla på www.kraxkompaniet.se hur du ska göra. När du bokat får du så småningom en faktura. Babsan lagar dessutom fantastisk mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar