tisdag 16 februari 2010

Längtar efter sportlov!

Det är väl märkligt att man blir så trött när ett lov närmar sig. Ungarna blir likadana; pratigare, rörigare och mer osams. Kanske beror det också det på att jag är trött, vem vet? Dagen i dag var i alla fall lite bättre än i går om man bortser från ett par saker. Ibland skulle jag vilja skicka en insändare till tidningen och beskriva en riktigt jäklig dag i skolan. Alla lärare har sådana nämligen, många av oss ganska ofta. Det går dock inte att genomföra, för även om jag utelämnade namn och en massa andra detaljer är det alltför många som som skulle känna igen både sig själva och sina kamrater (ungars kompisar). Så jag gör det inte, men jag funderar ofta på hur jag skulle kunna skriva en sådan insändare utan utelämnanden. Kanske kommer jag på en lösning en dag. Jag tror nämligen inte att politiker och beslutsfattare begriper hur det ofta ser ut i skolan. Gjorde de det, skulle vi få mer pengar och resurser nämligen. Det är ju kommunens framtida vuxna medborgare vi har där! De som det går illa för, lär inte sluta kosta för att de slutar skolan. Värt att tänka på!!!

På eftermiddagen var jag en stund på fritids vilket var lugnt och trevligt och sedan var vi och kollade på datahjälpmedel för barn med läs- och skrivsvårigheter. Det finns så mycket bra saker. Nu gäller det bara att kunna köpa in det (pengar ni vet) och hinna lära sig själv och lära eleverna hur det ska användas. Jag kände ganska tydligt att både jag och kollegorna hela iden funderade på hur vi skulle få tiden att räcka till. Som vanligt alltså.

Kvällen har i dag varit fri från fårjakt. Istället motionerade jag med lite core. Det var nog lite lugnare idag men jag känner också att jag redan är starkare. Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar