tisdag 23 februari 2010

Överslag

Det blev ingen blogg igår och det berodde på nåt slags överslag. Jag gjorde nämligen det dumma misstaget att försöka tvätta en maskin tvätt samtidigt som jag använde både ugnen och spishällen. Det skulle jag inte gjort för plötsligt lät tvättmaskinen som ett tröskverk och på spisen stekte kycklingen sååååå lååååångsamt. Proppjäklar tänkte jag och begav mig upp och in i garderoben. De två som det står spis på byttes trots att de såg hela och fina ut. Inget hände. Ringde in till hyresvärlden och blev lotsad till en 16A som pajat. Bra tänkte jag och bytte den med. Blev bättre i två minuter sen likadant igen. Grannen hade då släckt ljuset så jag ringde kamrat R. Alla 16A byttes eftersom de var kokheta. Tvätten stängdes av till maten var klar (vid 22-tiden) och den fick mölja i natt när allt var släckt och avstängt. Detta gjorde givetvis att både datorn och tv:n la ner verksamheten. Efter lite mickel fick jag med hjälp av R på telefon igång det i morse. Oj denna vinter gör att vi plötsligt kan känna oss som ett hårt drabbat folk (om man väljer att blunda för sunamis och jordskred och svältkatastrofer men ändå).

Denna dag har Frk T lärt sig åka slalom. Det gick fint ända till de var ensamma i backen en stund när kamrat T åkt för att hämta en telefon. Då ramlade damen och pjäxorna gick åt skogen. Men hon blev bjuden på kexchoklad i liftkuren och överlevde det hela utan större men. Pjäxorna var på gränsen till för små så det var väl någon mening med den saken kan jag tro. Mitt huvud sprängvärker så någon Core blev det inte i dag. Ska ta en tablett och se om jag kan få till lite egen träning här hemma när det är bättre. Kan gå, har sett grannen nere i gula huset gympa för fullt i sitt vardagsrum så varför inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar