söndag 21 februari 2010

Vintersöndag

Ännu en söndag lider mot sitt slut. Varje söndag består numera av rep med Kraxkompaniet så också denna. Men naturligtvis startade den med snöskottning. Kamrat R:s bil vägrade starta så R blev tvungen att få ut min och rota fram startkablar för att få igång den. Men Quattron är bra på att ta sig fram med fyrhjulsdriften. Den har behövts denna helg! Snöskottningen har gett min redan taskiga nacke stryk. Jag har skitont på ren svenska. Kiropraktor H kommer anse mig som en utmärkt kund igen.... ska dit i morgon.

Hyresvärlden K berättade att han i går efter att ha skottat mitt tak över toan och dressingroomet valde att hoppa ner från taket. Inte smart, han hamnade liksom i en lavin och fick simma med tassarna framför nyllet. Fick nästan panik och kom knappt upp. Stackars K! Denna vinter tar knäcken på både folk och fä. Läste i tidningen (den hade faktiskt kommit efter repet) att massor av människor och djur (inte minst djur, det är mest synd om dem) hade farit illa och fått tak i skallen. Kaninerna var till och med med på Rapport. På andra ställen har de jordskred och översvämningar Vart är denna värld på väg tro?

Annars har jag funderat över folk som efter den värsta snöstormen på år och dag ilsket ringer NA och undrar varför i hela friden de inte fått någon tidning. Jo, men är det inte flygande robotar eller överjordiska väsen som levererar tidningen punktligt varje natt/morgon? Nja här är det en förhållandevis ung snubbe av okänt ursprung med förkärlek för österländsk musik som han gärna spelar högt och med öppen ruta. Förmodligen för att vi säkert ska veta att han är på väg. Men jag klagar inte, för han har i 10 års tid levererat tidningen punktligt (kanske inte alltid varit han men ändå) utom vid två tillfällen då det varit snöstorm (de har varit i år). Det har jag full förståelse för. Jag kan endast ha synpunkter på musikvalet och volymen ljumma sommarkvällar då fönstren är öppna. Jag hoppas dock att han denna årstid klär sig ordentligt och har en skyffel i bilen.

Vill bara tillägga att det känns fiiiint att det i morgon är sportlov!

2 kommentarer:

  1. Tidningsbudet kom när jag skottade taket vid halv två. Fast i dag var det nog en vikarie eller så är det där med förutfattade meningar...mannen som klev ur bilen för att tala med min mumintalande granne var en skäggig gubbe på drygt 60...kan en sån gilla sån musik? Eller det är kanske just det han gör:)

    SvaraRadera
  2. Haha, nä den gubben kom ut på dan förra gången det var snöstorm också. Dom kan ha bytt nyligen jag vet inte. Den jag menar hörde jag spela senast i höstas innan den bistra vintern. Låt oss hoppas han inte frusit ihjäl.

    SvaraRadera