måndag 1 februari 2010

Ont överallt...

Men, för att se det positivt, dagen har bjudit på motion! Och belöningen kom på viktväktarvågen -1,2 kg till, gött. Annars har dagen bjudit på jobb av "värsta" slag. Som lärare får man utstå vissa saker helt enkelt, och till det värre hör vintersport. Dagen bjöd på en utflykt till Kvarntorpshögen vilket fick mig att anta ett lätt illamående uttryck i morse. Men dagen blev ganska bra, inte så kallt, glada ungar som ramlade som käglor i liften och när de väl kom upp såg vi dem glatt susande nerför backen. Jag och kollegorna lyfte upp, ställde rätt skidor, skrapade snö från pjäxor, knäppte fast lossnade skidor, sprang upp i liften och lyfte och vi hann nätt och jämt kasta i oss lite mat. Jag hade med en egen nyttig variant istället för korv med bröd. En sjukt jobbig dag men skoj för ungarna. Jag måste helt enkelt offra mig på en slalomdag med Frk T denna vinter, jag får väl ta kryckhoppandet sen ;)

Väl hemma så vräkte snön ner för fullt. Jag fattar inte hur mycket det ska komma detta år? Jag hade en knapp timma på mig innan viktväktarbesöket vilken således ägnades åt snöskottning. Det var såååå tungt. Hela kroppen värker! Jag vet snart inte var jag ska göra av snön som skottas bort. Det är grymt tungt att handgripligen få upp den på vallarna och vägen kan inte bli smalare. La mig på spikmattan en stund nyss och det gjorde också grymt ont. Inbillar mig att det är nyttigt i alla fall och pinade knappa 30 minuter. Nu väntar sängen.

Kan tillägga att jag inhämtade en ursäkt och bytte vantarna på Maxi i dag. Fick då veta att kassörskorna ska öppna närbutiken och byta varor om kunden så önskar. Kan också tillägga att jag noggrant beskrev morrhoppan från söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar