söndag 7 februari 2010

Oj vilken dag!

Den här dagen har bara handlat om Kraxkompaniet. Repetition redan 9.30 i morse som fortsatte med musikrep kl. 11-14. Därefter medlemsmöte och erbjudandet om nya grepp för Krax. Det väckte både positiva och lite mindre positiva tongångar. Alla vill vi olika mycket. Några tycker det är bra som det är nu. Andra, däribland jag själv, vill gå vidare och utveckla Krax mycket mer. Mitt mål, och jag vill poängtera att det är mitt eget, är att Krax ska bli en stor förening/grupp som ger många människor plats att uppleva och delta i all möjlig kultur. Jag kan i min vision se att vi i framtiden har flera olika grupper som sätter upp revyer, musikaler, shower och teater. Helst både i liten skala som vi gör nu och i lite större sammanhang. Jag skulle vilja att vi hade plats för oss i själva ensemblen men också för barn, ungdomar, seniorer, handikappade och andra som älskar kultur. Jag skulle vilja att vi precis som revysällskapet i Lekeberg hade plats för alla som på olika vis vill vara med. Inte bara dem som likt mig vill stå på scenen utan också dem som vill vara med runtomkring. Kanske blir den drömmen verklighet om några år eller tidigare än så.

Dagen blev i alla fall lång. Musikrepet gick jättebra och jag är så glad för vår duktiga orkester, det låter bättre och bättre. Regissör I har skrivit en jättebra avslutningslåt som är så rolig att sjunga. Efter medlemsmötet hade vi dessutom styrelsemöte så dagen blev lång.

Nu har jag ägnat mig åt lite Facebook och chattat med mina kusiner från Kungälv. Vi har inte haft kontakt på flera år, sorgligt nog. Jag gillar dem verkligen och vi hade så mycket roligt ihop förr. Nu har vi bara setts på begravningar och det känns ju som trista mötesplatser. Det får bli ändring på det nu. Till sommaren får det bli en tur ner till Göteborg och Kungälv. Våra barn har aldrig träffats heller. Ibland är jag verkligen glad åt Facebook även om många skäller över det just nu. De har nämligen gjort om sidan och för många krånglar det hela tiden och det är enerverande förstås.

Ha en fin söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar