lördag 20 februari 2010

När hjärtat svider så sjung ja sjung...

Snöflingor bara vräker ner
och jag är så trött på detta tunga vita
som
bara vräker ner nu
och blåsvädret gör det hela ännu - värre

Och var är du,
min vän, som skulle ge mig här och nu
en känsla av
sommaren
så jag kan drömma om en värld, en snöfri värld

Blåsvädret avtar inte alls
och jag är så utled på att skotta snöö
när
det bara kommer mera
och jag inte kan gå ut på krogen, ikväll

Så var är du,
min vän, som skulle fixa detta nu
med kärleken
det stod ju så
i horoskopet som jag läste, jo jag läste

Vinter är ingenting för mig
skidåkning kan ju andra syssla med
jag
vill inte skrapa rutor
och jag vill inte ha ett tak i huvet

Så var är du
min vän, som kan befria mig från detta
var är du?
var är du?
kan du snälla säga det....
Nu

Tja förmodligen stämmer denna trudelutt inte alls till melodin till Regnet det bara öser ned men håll till godo i alla fall.
Har dock konstaterat att inte ens prästerna har gräddfil till han däruppe (det måste vara en han eftersom han inte lyssnar). De har fått ställa in gudstjänsterna i morgon på grund av vädret och dålig plogning, så uttalade sig en präst lite förnumsigt i en blaska.
Nähä, är det därför? Hade jag aldrig kunnat gissa, trodde det var för att alla kollade på OS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar