tisdag 9 februari 2010

En ganska bra dag

Mina elever hade en ovanligt lugn och bra dag allihop. Vi hade riktigt avslappnat och trivsamt i klassrummet hela dagen. Härligt! De är alltid underbart gulliga men lite livliga ibland. Nu laddar de för stundande klassfest som mina bästa klassföräldrar fixar. Jag har nog världens bästa klassföräldrar, tror jag. Inget är för jobbigt eller sitter fast.

Efter att barnen gått hem begav vi oss till Örebro för läroboksmässa. Oj, vad jag skulle velat handla. Hittade bland annat en bra pärm i engelska med kopieringsbart material men hade givetvis inga pengar med mig. Synd eftersom de hade mässpris.

Efter det, hem och hundpromenad och sedan coreträning. Hårt men skönt. Kroppen värker men på ett bra sätt. Det kännsverkligen bra att ha börjat med en träning efter så många år av slöhet. Ända sedan Frk T föddes har jag undvikit att ha aktiviteter varje vecka på kvällarna. Det har fått räcka med möten och hundkurser och på senare år repetitioner. Nu passar jag på medan Frk T är på teater. Det ligger perfekt i tid nämligen. Jobbigt som tusan, men ledaren hävdar att det går snabbt att bli stark och jag hoppas hon har rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar