onsdag 10 februari 2010

Bollen rullar åt det håll den startar

Längtar till helgen som riskerar att bli kul men grymt jobbig. Fredagskvällen förväntas bli riktigt, riktigt trevlig. Vi ska ha partaj med jobbet. Över 20 arbetskamrater ska samlas hemma hos kollegan B för ett överdådigt knytkalas. Någon funderade härom dagen på om maten kommer att räcka. Ha, vi kommer få packa frysen full, det är jag säker på. Efter ätandet och struntpratet ska jag tvingas ge Ritz en andra chans. Jag hoppas detta stela ställe ter sig bättre med ännu fler kamrater i släptåg än sist. Skulle väl egentligen föredra O´Learys igen, men man får böja sig för majoritetsbeslut. Bästa kollegan C ska också med, jag är verkligen glad att hon vickade hos oss i dryga två veckor så hon lugnt kan hänga på.

Lördagen ska ägnas åt sömn, sömn, sömn, barn och melodifestival.

Söndagen ska ägnas åt sång med Tangotanten. Denna underbara Bodil kommer till Rosendal för att sjunga med oss Kraxare. Vi kommer få en massa rolig sångträning och det blir säkert en underbar men jobbig dag.

Annars vaknade jag grymt trött med ohygglig träningsvärk. Detta medförde mindre ork och pratigare elever. Undrar varför bollen alltid rullar i den riktning den startar. Börjar det halvtaskigt så fortsätter det på samma sätt. Det gäller alltså att börja morgondagen perfekt.

Fast en rolig sak har hänt. Jag har fått ett mejl från en person som vill nåt mystiskt. För att framföra detta mystiska vill vederbörande ha mitt telefonnummer. Förmodligen gäller det något högst trivialt men det kan också vara jättespännande, man vet ju aldrig vad som väntar runt hörnet.

1 kommentar:

  1. Tänk efter före. Om personen vill ha fler nummer, typ kontonummer och dyligt. Nä, nu är jag visst lite paranoid.

    SvaraRadera