lördag 1 oktober 2011

Städarlördag

Insåg att det var hög tid. Risk fanns dessutom att vänner jag inte känner tillräckligt väl skulle titta in på kvällkvisten om än som hastigast. Sånt får mig att ta i saken kan man säga. Jag är ohyggligt slarvig och huset kan sjangsera fullständigt in emellan. Här kan ligga kläder slängda på alla möjliga och omöjliga ställen, pennor, teckningar, skitiga strumpor och viktiga papper om vartannat (slarvigheten har dessutom gått i arv) och ibland får jag helt enkelt spader på mig själv och tar tag i saken. Bäst är det helt enkelt att bjuda hem någon. Jag får inte känna vederbörande för väl. Det funkar inte med kamrat R eller I för de vet hur det är när det är som värst utan det måste vara någon annan. Helst någon som jag vill framstå som lite bättre än vad jag är för. Nåja denna kväll visste jag att jag skulle på middag "bröllopsmiddag" kan man säga. K och B hade bjudit mig och K (många K blir det) på middag för vår insats på deras bröllop. Således fanns risk att tre människor skulle sticka in huvudet här (nu gjorde ingen av dem det men det kunde jag inte veta i förmiddags) så det var bästa att städa. Jag startade trots risken för besök med rummet som det var minst risk att någon av dem skulle kika in i, sovrummet. Hörde nämligen på radion härom veckan att husdjuren under sängen (dammråttorna) var cancerframkallande och insåg att de behövde bort. Jag hade haft dem i andningsorganen länge nog. Övervåningen togs i ett nafs, tvättade till och med sovrumsfönstret och sen fortsatte jag nedåt. Hade städat hela dagen när jag insåg att jag inte skulle behöva visa upp mitt välstädade hus och morrade lite över att jag städat i onödan, men i hemlighet är jag rätt nöjd =).

Nu har jag njutit av god mat, mycket god mat med betoning på mycket och ett fantastiskt vin!!!! Dyrt och fantastiskt! Inte har jag behövt köra en meter heller utan jag är tryggt hemlämnad vid dörren. Tack o tack! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar