fredag 28 oktober 2011

Höstlov

I alla fall för barnen, vi jobbar egentligen tre dagar (eller två för mig, för onsdagar är ju alltid Studiefrämjandedag) men tisdagen tänker jag kompa ut. Visserligen skulle jag kunna fylla den med 12 timmars jobb utan problem men jag känner ett visst behov av lite ledighet, så under veckan blir det nog bara lite ihopsamlad förtroendetid med skrivande hemma på min dator, förutom måndagen då. Höstlov för barnen innebär ändå en del återhämtning även för lärare, allt blir ju inte så inrutat som annars.

Så nu hoppas jag på strålande väder så jag kan promenera lite, en härlig teatervecka för Frk T på Lerbäcksteater där hon ska spela i en Emilpjäs (soppskålen tror jag) och vara berättare. En massa julshowsjobb och mängder av besökare till Groupie. Undrar om man kan niga för månen eller nåt sånt, fast den kanske inte är framme. Saknar koll.

Behöver hösta till huset också. Gardin och filtbyte behövs så här års. Det behöver rödas, mysas och fixas till, göras mer orientaliskt teater här hemma för att jag ska stå ut med vinterkylan. Det vita och limefärgade ska gömmas till våren. Hm det måste också hinnas med...plötsligt känns den här ledigheten....borta ;-)

Nu är det fredag i alla fall och efter utförd ridning för Frk T ska jag sjunka djupt ner i soffan. Ha en fin helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar