tisdag 25 oktober 2011

Höst

Nu känns hösten i hela kroppen. Jag fryser och hostar. Är så sjukt trött på att hosta på kvällarna. Det börjar nog föresten redan på eftermiddagarna då jag får ta ventoline när jag inte kan andas ut ordentligt och börjar högfärdshosta. Vet inte om det är nåt höstastmatiskt eller hosta men det är skitirriterande i alla fall. Ger det tid att gå över till måndag annars måste jag nog ta mig till nån doktor. Tänker jag så, går det nog över, för jag hatar att behöva ringa en vårdcentral.

Fryser gör jag hela tiden, gör inte ni? På skolan hänger värmesystemet inte alls med, det är svinkallt. I går gick kollegan K runt med en filt om sig hela dagen och jag norpade sjuka kollegan C:s fleecetröja (den värmde gott). På palatset var det också kallt när ungarna spelade teater.... tills jag upptäckte att fläkten stod på och kylde av stället. Den är avstängd nu. Jag fasar för årstiden som kommer. Mest vill jag bara sjunka ner i soffan, tända ljus och ha nån som kramar och tar hand om mig. Hm lär väl få vänta på det så jag köper väl några nya filtar. Filtinköp brukar vara senhöstarnas passion, Chilli brukar ha fina.

Frk T fryser aldrig, nästan, hon är varm av sig. Hon gnäller mer över ryggont vilket troligen är träningsvärk efter ridningen. I kväll ville hon ha massage och när hon har en mor som är utbildad massör så måste hon ju få det. Men ungen antingen vrålar i högan sky eller gapskrattar för att det killas, inte helt lätt kan jag meddela. Då ville hon ha tigerbalsam..... och det var ju en lysande idé. Jag masserade in detta liniment och den underbara doften spreds i vardagsrummet...5 minuter senare började ungen skrika för att det både kylde och brände varpå jag kontrade med att det var just det som var vitsen. Jösses det blev inte lugn i stugan förrän jag stoppade ungen i duschen och så noga det gick gnuggade bort tigerbalsamet. Kontentan av denna upplevelse är att hon aldrig mer ska använda detta tortyrmedel.

Nu ska jag sova. Tisdagskvällar är favoritkvällar eftersom jag faktiskt inte måste i säng lika tidigt som vanligt för onsdagarna är Studiefrämjandedag och jag kan sova nästan en timme längre. Det gillar jag.

Fast jag är lite nyfiken på hur kvällen har avlöpt i närheten av Svampen...får ta reda på det i morgon.
Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar