lördag 8 oktober 2011

Sjunga, sjunga, sjunga och lyssna

Det präglar denna helg kan man säga. Denna dag startade med att skjutsa Frk T och kompis till Marieberg för shopping av byxor (och för en gång skulle gjorde barnet perfekta inköp på egen hand, det tar sig). Sen fortsatte jag in till Sångverkstan för sångkurs med Magdalena Eriksson. Skitkul! Vi var fyra stycken och koncentrerade oss mycket på andningen denna gång. Vi fick också två låtar var som vi ska solosjunga (ska få en till) jag har Aquarius och Av längtan till dig. Känns inte alls fel, känt vilket gör det både lätt och svårt.

Sen blev det stressigt värre för att hinna allt till kvällen. Handling, se till att barnet hade det bra inför kvällen och en massa fix på palatset. Frk T och kompisen var ensamma hemma under kvällen och fixade pizza och redde sig superbra. Tangotanten och Thord Sölvesson var magnifika naturligtvis och publiken njöt. Själv blev jag utsedd till Tangodrottning för det kommande året och belönades för detta med en krona att ha på skallen. Charlie fick bli tangokung, vi har förevigat detta på en halvtaskig bild men jag glömde kameran på palatset, oklart var, men det ger sig i morgon.

I morgon ska vi sjunga och njuta av livet hela dagen. Även om det hade varit skönt att vara hemma och göra ingenting finns det få saker jag njuter mer av än att sjunga och att sjunga med och för Bodil ger extra livskrydda. Nu ska jag sova och stå ut med att jag inte kan mina texter ordentligt men det reder sig ändå. Jag har helt enkelt inte hunnit att banka in ordentligt även om jag försökt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar