torsdag 20 oktober 2011

Trött och frusen

Brrr vad mycket höst det är nu. Precis som förra hösten sitter jag här och önskar att jag hade en kamin, men inte blev det någon denna sommar heller. När man hyr sitt hus är det inte självklart att låna pengar till sånt. Än så länge har jag klarat mig med luftvärmepumpen och varma filtar (dom har ju mysfaktor också) så nu är det bara att hoppas på en inte alltför kall vinter.

Nåja man ska inte älta en massa saker och problem i förväg när man har nog av nuvarande. Problem och problem.... men irriterande är det helt klart. Hostan och den astmatiska känslan är inte kul. De sista två höstarna har blivit så här och ofta har det hjälpt att gå till kiropraktorn och knaka rätt bröstryggraden. Sagt och gjort, efter att ha haft grymt ont i rygg och nacke en dryg vecka och småhostat dagarna i ända och ännu värre på kvällarna så kontaktade jag H för en extra dust (två veckor före planerad tid). Jäklar vad fast allt satt... så nu hostar jag ännu mer, heppa, heppa. Han lossade väl på saker och ting så det gick att hosta upp bättre. Men inte tusan har den astmatiska känslan försvunnit. Fast jag måste säga att ryggen och nacken är sååå mycket bättre förstås. Men nu har jag börjat med tabletterna jag fick förra hösten som jag för all del inte tyckte hjälpte så värst. Kanske är det hösten och jag som inte går ihop helt enkelt. Kall, rå och fuktig luft är inte min grej. Klara, friska och soliga dagar är det nog bättre, tror jag i alla fall. Trist är det!

Mest retar det mig när jag ska sjunga. I går hade vi kör och sjunger man sopran så går julsångerna högt, så kan man säga eller jä....t högt, så kan man också säga. Å vad jag då stör mig på mina lungor, min hals och den förbannade hostan. Jag var inte ensam om att hosta och harkla i kören i går och man kan säga att hade någon hört oss hade vi gjort ett helt annat skäl för namnet Kraxkören än avsikten (som är kopplingen till Kraxkompaniet och Sturepalatset). Det går väl över men nu har jag fått tillfälle att gnälla lite offentligt så att säga. Nu ska jag min lilla astmatablett och gå upp och hosta mig till söms.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar