söndag 2 oktober 2011

Hyresgäster

Fel, fel, fel snarare snyltgäster. Sådana har flyttat in i vårt badrum. Inte tusan begriper jag var de tränger sig in men de kommer i flock, oftast nattetid. Varje morgon har ett tiotal nya flyttat in. Till deras försvar ska jag säga att de inte lever så länge, rätt många dör alldeles för egen maskin men har oförskämdheten att ligga och dö där man olyckligtvis kan trampa på de små asen. Andra går en våldsammare död till mötes, av min hårborste, som sånär tog med sig fönsterrutan i morse, men, jag hejdade mig något och nöjde mig med ett mildare slag och ett vidhängande "dö din djä..l". Jag måste tillstå att dessa snyltgäster inte framkallar mina godare sidor precis. Gästfriheten är minimal kan man säga.

Ja men vilka är de då? Jo så här är det: Detta år har varit ett förhållandevis bra år på den här fronten. Augusti har inte alls innehållit så många små eländiga, illasinnade, randiga insekter med avsikt att stickas. Det beror förmodligen på att de bott ovanpå mitt badrumstak och käkat upp isolering eller något liknande. Inte vet jag om maten är slut men nu kommer de på något vis in i badrummet, i flock. Kanske för att dö i mer ombonad miljö? Getingdjävlar! Jag har full schå med bananflugorna vilka minimeras med att all frukt får bo i kylen, getingar kan dö utomhus, tack. Försvinn ur mitt badrum, nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar