måndag 31 oktober 2011

Ge mig rösten tillbaka!

Oj vad dumt det är att sjunga hela tiden, varenda dag, när man är kass i luftrören. Jag har inte ett uns ont i halsen men hostar, som jag skrivit förut, massor. Sjungit mer, än jag gjort denna höst, har jag nog aldrig gjort i livet, det är kör, solosång, kurs med Tangotanten och kurs på Sångverkstan och en julshow som ska sättas...tja det blir en del och att sjunga är bland det roligaste jag vet. Det är därför svårt att låta bli fast jag gissar att jag borde. Förmodligen borde jag ha sjukskrivit mig också och hållit käft nån vecka, för länge sen, men se det har jag inte gjort. Jag snackar på, överröstar elever, till och med ryter ibland och sjunger som sagt. Fast i morgon ska jag vara tyst. Ledig och ingen sångövning...inte förrän på onsdag och torsdag och lördag och söndag..... Kan nån ge mig ett undermedel tack?

Nu ikväll har några av solisterna i julshowen träffat musikerna och satt tonarter och övat lite. Jag tror julshowen kommer bli fantastiskt bra. Mia Torstensson som är med i kören kommer göra en grym version av Silent night. Marie och Peter Hayward kommer medverka och de är äkta proffs från England. Marie har barnbalett åt oss i Studiefrämjandet och har jobbat med musik, dans och show i massor. En häftig tillgång för oss, hennes pappa har varit professionell pianist i England och har tidigare spelat en gång på Sturepalatset och det är nog många som vill höra mer. Till våren ska far och dotter ge en egen konsert på palatset också, nu blir det bara ett litet smakprov. Vår egen Erica ska självklart medverka. Det blir mycket sång och musik i Julshowen men givetvis också lite bus i form av sketcher av Kraxkompaniet och Minikraxarna. Kraxkören sliter med alla svåra stämmor och övar så vi ....eh tappar rösten ;)). Jag hoppas ni vill komma och titta den 2 och 3 december.

Fast först kan ni komma på teater redan på lördag. Teater Nolby kommer till oss och spelar sin pjäs Groupie. Missa inte det, bara 160 kr och då ingår busgod gulaschsoppa (hur det nu stavas).

Trött är jag nu, jättetrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar