onsdag 2 november 2011

Att lära sig något

Det gör man hela tiden, lär sig alltså. I dag har jag tagit tag i något som jag egentligen kunde lärt mig själv men som gick snabbare och lättare med hjälp av F på Studiefrämjandet. I dag har jag lärt mig göra Facebookgrupper eller snarare gilla-sidor. Nu har Kraxkompaniet en och Sturepalatset en. Lite bilder och annat aktuellt eller lite historiskt har jag också stoppat in. Tack för hjälpen F.

Annars har dagen fyllts av revyjobb. Affischer till julshowen är inlämnade för tryck bland annat så i morgon och på fredag är det bara ut och tapetsera igen. Klädinköp är planerat. Kvällen har ägnats åt körsång och eftersom halsen fortfarande är grymt hes så sjöng jag alt. Det kan ju tänkas vara enklare för man slipper sjunga så högt (tonartsmässigt alltså) men det är sjukt mycket svårare. Man sparar rösten men stämmorna är inte att leka med. När man sjunger sopran så behöver man ju bara följa melodin, nästan alltid i alla fall. Hur det blir på julshowen och julkonserten får vi se. Nu ska jag sova....jättemycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar