tisdag 22 november 2011

Vilken dag!

Innehållsrik kan man säga.

Elevens val hade vi på skolan, på så vis att våra elever fått göra sitt eget schema utifrån vissa ramar. En del gjorde det utmärkt och andra mindre bra. Det blev en enkel dag för mig så jag hann sno ihop en utvärderingsblankett medan de jobbade på olika vis. Det var många spelspelande barn på golven, en del forskande barn vid datorn, någon böjd över matteboken och många ritande ungar. Någon hade med flit planerat en lagom slapp dag medan andra jobbade mer än en vanlig dag. Mitt i detta kom skolinspektionen på besök. Vad de tyckte om vår idé gick inte att utröna men de kan inte klaga på dagens elevinflytande i alla fall. Jag blev tillsammans med fem arbetskamrater intervjuad i dryga 90 minuter och det var intressant. Vi sa precis vad vi tyckte tror jag. Ibland var det lite knivigt att förstå exakt vad de ville veta för frågorna var som de sa lite kantiga. Det ska bli spännande att se resultatet.

Efter att intervjun var över satte jag igång med julpyntandet av klassrummet eftersom jag inte är på plats i morgon. Lugn och fin, ljusstakarna är inte tända än. Det svåraste med det är att varje år lyckas hitta skarvsladdar. Det är baske mig någon som äter sådana på vår skola. Jag uppbringade tre och fick en över som E kastade sig över som en hök. Sen var den arbetsdagen över för oss medan Marcus fortfarande blev grillad av skolinspektionen.

Hem, äta lite soppa, iväg till barnteatern som intensivrepade sketchen i dag, fyra gånger hann de igenom och dog nästan av att inte få leka mer än lite på slutet;). Men de är fina i kläderna Bittan fixat och de är duktiga, allt börjar verkligen sitta nu. Sen var det bara till att repa Julpyssel i Mistluren och det börjar bli tempo i den..... till slut. Dagens mest strålande insats gjorde Jenny som skuttade från stol till stol och omväxlande spelade Måsen kontra Anita (vars alias befann sig på tåg). Hon flirtade med sig själv hela tiden och det var så himla kul att vi beslöt oss för att komma ihåg den idén till nästa revy. Jenny får spela alla roller.... vi kör väl en Robert Gustavsson..... oj vad enkelt för oss andra ;)).

Hem vid halv nio och trött. Frk T var superhungrig och jag tackade min lyckliga stjärna för att jag köpt färdiga plättar att värma i micron. Ibland är jag förutseende, ibland. För övrigt älskar jag tisdagskvällar, bara tanken på att jag får sova en timme längre på morgonen får mig att mysa runt och njuta. Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar