söndag 20 november 2011

Haha glömde såklart...

..att fota. En utopi att jag skulle komma ihåg det men kameran är med varenda rep och där ligger den i väskan så fint. Nåja jag får skriva istället. Jag är sjukt stolt över alla medverkande i denna julshow som jag hoppas och tror blir magisk. Inser dock att det är lite mycket att ha hand om allt. Jag saknar Ulrika så mycket. Hon hade nämligen hand om barnteatern innan hon stack iväg till storstan och kärleken. Nu står Bettan och jag där som teaterledare och jag misstänker att ungarna tycker vi är lite stränga. Jag deklarerade i lördags att nu var det slutlekt och bara allvar kvar. Men de får till det. I dag kom de igen när kören repat ett tag. Och de sjunger så fint de söta ungarna. Avslutningen på hela showen blir magisk så mycket kan jag säga.

Kören är ju också bara så bra, det är förstås svårt att riktigt höra hur det låter när man står mitt i. Frk T påstår att det bara är jag som hörs men jag hoppas verkligen hon tycker så bara för att hon känner igen min röst och hör den, annars måste jag nog sjunga tystare fast man inte ska. Bittan tycker i alla fall det låter bra och hon är rätt kritisk av sig. Kristina ser nöjd ut och det gör hon INTE när det låter illa.

Sen övade ICA gänget och de såg för roliga ut. En kvinna som köpte biljett stod och tjuvkikade och kunde inte slita sig. Jag är lite stolt över roligheterna vi fått till i denna sketch även om jag själv inte är med. Sen fick vi äntligen sjunga I´ll be home for Christmas och det är roligast av allt, svårast och roligast.

Våra fantastiska musiker gör ett otroligt bra jobb och de sitter vid sina instrument i timmar, pauserna är inte många eller långa direkt. Jag började nästan skratta när jag såg Thomas sitta vid pianot med basen knät och samtidigt spela flöjt. De får jobba hårt våra musiker och det är så härligt att de bara byter instrument hur som helst. Det gör mig lite avundsjuk, jag vill också kunna. Kent sjunger ju dessutom med oss och DET är tur kan man säga ;)). I dag fick de också spela med Peter Hayward och det gillade de så klart.

Nu är jag härligt trött om man bortser från huvudvärken som bankat mest hela dagen. Men när jag repar glömmer jag både den och att äta även om jag i dag kastade i mig en pizzabit. Det gillade inte gallan men det finns ju Aktivia, bra det ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar