söndag 27 november 2011

Hårbestyr

Jösses så det kan gå. Jag nämnde i går, tror jag, att Frk T och jag hade gjort slingor i håret i fredags. Bråttom var det som vanligt och jag bestämde mig för att ta en gammal färg jag hade, mahogny och fixa till lite snygga slingor. Frk T tjatar jämt om hårfärgning och jag tänkte i min dumma enfald att hon också kunde få lite. Sagt och gjord, jag skakade ihop färgen som visade sig vara toning men det brukar ändå sitta som berg på blonda kalufser så.... Jo vi sköljde ur och Frk T upptäckte efter en ovanligt lyckad ridlektion som hon var grymt nöjd med att håret var rosaslingat....det gjorde henne inte lika nöjd. Mitt var ungefär likadant. Käckt om man gillar rosa hår men jag kan säga att det inte var toksnyggt i strålkastarljus. Hon har tillbringat helgen hos sin pappa men när hon hämtades i kväll tog vi svängen om Maxi för att hitta något att göra åt situationen.

På Maxi bråkade vi vilt om att hon inte skulle ha kopparfärgat eller ännu rödare hår. Jag känner att det inte blir bra. Blek i nyllet kanske. Men mest orolig var jag för att det skulle anta en om möjligt än mer rosa nyans och blir man missnöjd med illrött är det inte så lätt att ta bort. Efter mycket om och men fick hon en mörkblond toning och blev slutligen mycket nöjd. Jag tog färg... måste ju täcka och slog till med mörk guldblond istället för ljus guldblond. Inte så bra, håret blev råttfärgat, iaf i mina ögon, jag vill ha mer guld och mindre råtta. Nu försöker jag förbättra saken med att bleka slingor och det tar på sömntimmarna. Det blev dock snygga rödskimringar i det råttfärgade vilket blev fint, men topparna blev för mycket råtta. Vad fan jag vill ju ha bort alla grå skiftningar (bara att erkänna att de finns där i det blonda) inte få nya.... nåja blir det inte bra får det väl bli rött, den vanan har jag ju sen förut. Men jag ville ha sånt där skiftande snyggt med guld i botten och lite röda, bruna och blonda slingor. Och jag vill inte betala tusen spänn hos frissan.... då blir det så här. Natti natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar