torsdag 1 december 2011

Genrepet avklarat!

Detta genrep med lite publik (första gången vi hade ett publikt genrep faktiskt) var också vårt första genomdrag. Vi fick ju inte all teknik så det var bara att planera på annat vis. Körkickar på, de myggor vi hade och handmickar, visst rundade det lite men inte så farligt. Ungarna skötte sig grymt fint, inte förde de liv, de fixade ombytena och var på plats i tid varje gång. Att kören skulle fixa det bra hade jag inte betvivlat men stort tack till de Quinnsare och Trivslare som ställde upp med kort varsel när vi hade sjuklingar, hälsa dom och tacka Kri. Anton och Kri impade också stort, fast de inte övat mer än i går kväll så skötte de sig utmärkt som konferencierer. Vi fick sjunga stämmor i gemensamma mickar och knö ihop oss på musikernas scen för att vi skulle höras på ett par ställen men det gick det med. Nu har all teknik kommit, lagom till vi var klara och vi har en hel morgondag på oss att få allt i balans.

Det som behöver fixas med är in och utgångar som tar för mycket tid och så behöver vi tempa upp sketcherna, mer fart helt enkelt och inte klanta oss på slutet så poängen försvinner ;-). Stort tack till den snälla publiken och till Lekebergarna som gett oss godis till helgen. Puss och tack till barnen för blommorna som Bettan och jag fick och till deras föräldrar såklart. Sen måste jag bara få rikta ett varmt tack till Ingela Kjellgren, fan vad bra du är! Du hjälpte till med ungarna, såg till att de fick mat och att de var på plats fast du själv faktiskt också var med lite på scenen. Du fick säkert hjälp av flera som Jenny och Bittan och några till men du tar verkligen ansvar på ett fantastiskt sätt och jag vill bara säga det. Tack allihop förstås, några som lagt ner ett hästjobb är våra också musiker Kent och Thomas som verkligen sett till att all musik funkat: Kören  sköter Kristina med bravur men de kompade till dessa låtar också utöver allt annat och byter som sagt friskt mellan sina instrument. Häftigt är det!

För övrigt är jag också innerligt glad att jag har mina tre fantastiska medhjälpare som jämt ställer upp Bittan, LillInger och Charlie som tillsammans med mig sett till att detta genrep gick att genomföra och att palatset var i ordning och detta trots att ni egentligen inte hann och att ni fick kasta i er korvkioskmat.  Ni är fantastiska, nu sover vi och se igen i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar