onsdag 14 december 2011

Jobb i pyjamas....

Onsdag och Studiefrämjandejobb som i huvudsak kan göras hemifrån. Givetvis skulle Frk T köras till skolan efter att vi vaknat långsamt tittandes på Julkalendern i hennes binge. Fatta att jag gillar onsdagar! Till skolan kan man åka i "pyjamas" och mysbrallor, att jag var tvungen att gå med henne in i entrén för att hjälpa henne att få av sig dojjorna med sin onda uppskurna tå låtsades jag inte om (skorna jag köpte i går i en hast passade givetvis inte). Såg till att inte komma för nära någon eftersom jag varken borstat tänder eller hår. Hem till långsam frukost där jag läste hela tidningen. Sen satte jag mig vid datorn och där satt jag till strax efter ett och fixade och trixade, mejlade hit och dit. Insåg att lunch var bra och så ringde Bittan och först då insåg jag att jag inte var klädd. Så kan det gå.

På eftermiddagen var jag alltså tvungen att köpa skor åt ungen om hon inte skulle tvingas gå i jordpushen  (som hon vanligtvis rider i) hela veckan. De fula platta mockastövlarna (såna som alla har och ser ut som stora plattfötter) sprack i måndags. Världens hål och Karlssons klister funkade inte.... kan man säga. Skor var alltså ett måsteinköp trots pengabristen. Herre min Je.... hur osams som helst, inget jag tog fram dög, inget Bittan tog fram dög, även om hennes förslag mottogs någon mindre grinigt. I femte skobutiken (i tre av dem hade vi nog provat igenom hela butiken) hittade vi slutligen ett par som dög. Jag orkade inte ens förse mig ett par till för halva priset.... så hon fick ett par foppa som inneskor och vi får se hur länge de finns kvar utan att vara totalförsvunna på skolan som de senaste jag ställt dit i inneskoväg. De behöver verkligen inneskor på skolan men knappt någon unge har det. Det är likadant bland mina elever. Jag begriper inte att de kan gå på dessa hårda kalla golv i strumplästen hela dagarna.

Nu är jag slut som människa och det känns rätt ok att det inte är nån kör i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar