tisdag 6 december 2011

Åter i vardagen!

Oj så trött jag är. Frk T vaknade i går med huvudvärk och var helt omöjlig att få upp. Själv släpade jag mig ur bingen och till jobbet, det gick bra förstås men jag är lite seg. Inte kom jag i säng i tid i går heller och var precis lika trött i morse, Frk T hade i alla fall ingen huvudvärk och kom i väg. Mina elever var störtnervösa för jag hade i den nya läroplanens kölvatten bestämt mig för att ge dem ett prov på Europa. Femmor är inte helt vana att plugga till prov och resultatet var lite varierande. Jag är säker på att en del av dem med något sämre resultat skulle kunnat massor om de fått svara muntligt...... om detta kan man tycka och ha åsikter. Nu ska minsann inte bara summativ bedömning förekomma utan formativ likaså. Begripligt? Jasså inte det. Nej vi sliter vårt hår en aning just nu alla vi lärare. Vi ska skriva omdömen efter det nya systemet och en del stackare sätter betyg och det är sannerligen inte lätt. Diskussionen i morse handlade om i fall alla kunskap de fått i sig de senaste åren ska med eller bara det vi gjort denna termin. Hm man kan ju fundera på detta om man haft ungarna några år men jag fick mina i höstas och har ju himla svårt att bedöma det H gjort med dem..... Att vara lärare är störtkul i denna vändpunktstid....not.

Nu är det tisdag kväll och förutom helgens kvällar veckans favorit. Detta för att jag faktiskt får sova en timme längre på onsdagar och för att det är teaterjobb som gäller. Härligt avbrott.

Här följer några Julshowsbilder som inte är helt lysande men håll till godo ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar