fredag 16 december 2011

Läge att Fronterfira!

Alltså alla har väl förståt att jag inte är helt sams med Fronter, MEN i dag har jag överlistat den jä......n. Det tog sin tid och var tålamodskrävande men det gick. Jag fick, efter att ha gjort ett åttonde misslyckat försök att få in samhällskunskapen på det normala viset, gå in på varje elev, lägga in det, gå ur och gå in på nytt, klicka bort alla felrutor om skript som körs och hindrar Explorer...... ja ni fattar.... rörigt och knöligt men det gick. Insåg under tidens gång att jag kanske borde åkt hem och gjort detta i Firefox för när jag skrev hemma så funkade det bättre. Efter kvällsnack med Kumlas expert på området så kom vi fram till att Fronter inte borde göra ett program som inte kan köras i den vanligaste av webläsare. Nåja jag har fått in eländet, skrivit ut vartenda omdöme, lagt dom i plastfickor och är således klar med allt och kan ta helg och fira!!!! Kvart i fem kom jag från jobbet och då hade jag rättat proven i läsförståelse också (nu vet jag vad klassen ska träna på hela våren, även om det ska erkännas att just detta prov var svårt). Det var lite ensamt på jobbet då en fredag, fritids ligger ju en bit ifrån så jag var mol alena.

Frk T var hemma med en kompis och surfade eller vad de nu gjorde. Hennes ridning gick finemang i kväll, jag måste säga att hon blivit förbaskat duktig den här terminen. Att rida är nog baske mig hennes grej, idag lät hon bli att stoppa fingrarna i hästens mun när hon gav den äpple också och det var ju bra. Nöjd och glad var hon. Det gick kanonfint för Lilla h i dag också. Till våren har vi också lyckats byta grupp, nu får jag stressiga torsdagar för hon ska rida då kl 16.30 men det känns klart bättre än fredagskvällar i alla fall.

Nu är jag riktigt ordentligt fredagstrött och det har jag rätt till känner jag. Fanken vad jag känner mig duktig, riktigt nöjd med mig själv. Ni vet så där som det känns när man fixat det där som hänger som ett ok över en. Ska sova som en stock och inte höra en enda väckningssignal i morgon bitti. Sov sött alla ni där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar