tisdag 13 december 2011

Lucia

Så var det då äntligen dags och lugnet kunde sen lägga sig. Uppstressade femmor inför Luciatåg är inte att leka med, men de var så duktiga så. Fast jag slänger en ilsken känga till tandläkaren i Kumla som tvingade dit en av mina elever så hon missade Lussetåget och så var tandisen inte på plats, SKÄMS på er, fatta hur ledsen hon blev. Kram till dig lilla gumman!

Sen avlöpte dagen helt ok och sista lektionen var guld. Det är häftigt när en av mina goa elever räcker upp handen så ordentligt och när han får ordet säger han "jag älskar dom här lektionerna, det är så roligt". Vi hade religion och jag berättade om hinduism! Sånt gör att jag trots Fronter och annat elände ibland ändå älskar mitt jobb.

På eftermiddagen lyckades jag bråka med Fronter och tillsammans med kollegor slutligen få ut omdömen på nio elever. 23 papper!!!! jo ni läste rätt, per elev, blir det men de nya omdömena där kraven står med så föräldrar kan läsa (men troligen inte förstå) är det klokt eller?! Sen var jag och röntgade tuttarna, det ska man göra vartannat år när man fyllt 45. Det är inte skönt precis, jo efteråt, men man tjuter inte C, det gör man inte ;-).

På kvällen var kamrat R här och rensade våra datorer från en massa onödigt platstagande skräp vilket var välbehövligt. Frk T var med grannen och badade och tror ni inte på f-n att hon råkade ut för en olycka där. Hon lyckades halka i duschrummet och skar upp tån på en matta (en vass en tydligen) och blodade visst ner halva badhuset. Alltså, det har gått troll i detta, nu får det vara nog med otur! Det stackars lilla livet tror ju snart att oturen förföljer henne med någon sorts oändlig ihärdighet. Fy nu får det vända!

För övrigt så är det tisdag och det är gott det för då är det onsdag i morgon och snart helg och inte långt till jullovet. DET ska bli riktigt skönt. Det börjar trots allt kännas som att jag ligger lite mer i fas nu, det var nog bra att ägna 12-14 timmar åt omdömesskrivande i helgen även om det var urtrist. Nu är jag nöjd med mig själv. Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar