måndag 12 december 2011

Förvirring

Usch vilken dag det varit i dag. Det började med en rätt stressig och trött morgon och allt körde ihop sig när jag inte hittade Luciakronan på jobbet. Nu har nog minst fyra stycken av mina kollegor och jag själv letat igenom skolan från källare till vind men ingen krona. I desperation fick jag sticka till ICA Maxi och köpa en trist elektrisk som jag piffat upp i rött och vitt glitter men det blir ju inte riktigt detsamma. Ungarna tog det bra tror jag.... eller så var det det eller det stundande Luciatåget som gjorde dem mer vilda än tama för de var helt upp och ner. Även grannklassen var galna värre, där skulle jag ha musik och de surade ihop (ett par av dem) eftersom de blev tvungna att öva julavslutningssånger istället för att fortsätta sin forskning om artister. Suck och stön, efter denna helg hade jag gärna haft en lugn och skön dag.

Sen satt jag och brottades med Fronter och skrev in kvarvarande omdömen i musik... flera gånger... och sparade och nu hoppas jag fanken att det inte försvunnit igen. Skrämde nyss halvt livet ur vår idrottslärare genom att på fejjan skriva att hans pluppar var försvunna, det var de nämligen när jag skulle börja skriva ut förut..... men nu finns de igen!! Fatta att man blir galen och sliter sitt hår. När jag ändå satt där på jobbet och stönade över sakernas förtretlighet så bestämde jag mig för att redan då möblera om matsalen och släpa upp elpianot, DET känns bra. I morgon ska nämligen bli en fin dag som ska starta med ett vacker och tjusigt Luciatåg med elektrisk krona och det blir så fint så, så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar