torsdag 22 december 2011

Alltså, skulle gärna må bättre...

I alla fall lite, kan man få önska sig det av Tomten? I går kväll kändes det som att ryggvärken var bättre och även i morse var det ok, den fanns där, men inte så farlig. MEN SEN :((( Jag var upp till Studiefrämjandet och lämnade in de sista listorna och tog en fika. När jag kom hem stod Frk T redo för julklappsshopping på Marieberg så det var bara att ge sig i väg. Väl där så kände jag att nu, nu blir det inte kul! Började på Jula för att nästan svimma när jag kom ut därifrån. Då mötte jag B-M som påminde mig om att äta kanske skulle få bort skakningarna i händerna.

Sagt och gjort jag fick tag i de shoppande ungarna ganska snabbt och vi fick mat i oss och jag kände att jag skulle överleva.... nästan. Ungarna gick åt sitt håll och jag fortsatte med de få klappar som återstod men det gick tungt, inget fanns som jag ville köpa och ryggen blev bara värre. Till slut hjälpte Frk T och A mig med den sista kusinklappen samtidigt som jag parkerade mig i en massagestol på SIBA som kostade 2300 kr, hade jag trott jag skulle överleva januari med det inköpet hade jag köpt den på stört. Snälla kan nån rik knös ge mig en sån i julklapp??? Det hjälpte lite för stunden och vi tog oss hem.

På vägen ringde kamrat R och meddelade att han var på väg med kärra för att hjälpa mig att hämta soffa som jag skulle köpa av arbetskamrat A för 500 riksdaler (julklapp till mig själv). Den aptunga hörnsoffan med bäddel som stod här hemma lovade samma kamrat att lägga beslag på. Underbart, om det inte hade varit för att jag insåg att lyfta soffor inte var så lämpligt just i dag. Men jag ringde resolut in till grannen som hjälpte till att få ut det gamla åbäket, A:s man M följde dessutom så snällt med hit för att bära in den nya. Sen följde en stund av ommöblering av lättare slag där Frk T kunde bistå. Soffbordet åkte ut och mina gamla lådor som står på högkant på ett par ställen fick agera nytt soffbord. Det blev riktigt fräckt till slut. Soffan har en sån där del som sticker ut också som kan sättas på (den är just nu inklämd bakom soffan och får komma på plats en annan dag. Men efter mycket trix och fix blev vi ganska nöjda. Då kokade vi knäck.

I morgon ska de sista klapparna till Frk T inhandlas och maten (hoppas allt inte är slut på Maxi) lax och prinskorv har fallit på min lott. Några såser ska jag nog tota ihop och kanske något "icke juligt" men gott så jag själv kan njuta av maten på julafton också. Julmat är inte min starka sida... när syrran räknade upp allt vi skulle ha kände jag att jag mest rynkade på näsan och inget kändes gott. Tacka vet jag nyårsmat! Nåja jag brukar plocka ihop en tallrik med ätbara saker så det ska nog bli bra i år med.

Här kommer ett par bilder på nya soffan.

Nu ska jag ägna mig åt att slöa och inte tänka på att jag känner en förkylning i antågande. Jag tänker också ta ett par av de inom EU förbjudna värstingtabletterna som är köpta i Spanien men inte längre går att få tag i ens där och som jag vaktar som en hök (med risk att de blir för gamla för det gäller att snåla och inte ta dem i onödan). De hjälper nämligen mot all form av ohygglig smärta. Varför de är förbjudna vet ingen men det kan hända att fiskar dör i sjön av dom eller något annat miljöfarligt. (Man dör inte själv av dom, det vet jag för jag har provat). Nu är jag dock i den form av tillstånd då jag blundar för all sorts miljöhänsyn bara ryggvärken går över.

Hoppas ni upplever en stilla julefrid och inte stressar. Just det gör inte jag alls märkligt nog, jag tror inte min kropp kan uppbringa mer stresshormon före nyåret. Och ni, nu går vi mot ljusare tider, det är snart sommar igen. Puss och God Jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar