söndag 13 november 2011

Snart dax...

för Julshow med Krax i alla dess former. Denna helg har varit fylld av fest och rep och mycket lite sömn.
Fredag
Jobbpartaj. Vår boss tänker ju överge oss och ge sig i kast med en skola i Göteborg så vi hade hejdåfest hos Britta. Trevligt och jag var så sugen på att häng med ut men sansade mig vilket nog var tur, det känner jag nu.

Lördag
En massa förberedelser inför Framtidsmöte med Kraxkompaniet och partaj för bästa Per som fyllt 50 hur det nu kan vara möjligt. Usch vad tiden går fort. Det gjorde den på lördagskvällen också. Mötet gick i rasande fart och blev långt och innehållsrikt. Festen avlöpte väl även om jag önskat att ännu fler, vi var drygt 20 stycken, hade kommit. Vi har rasande trevligt i krax måste jag säga och vi hade på mötet en diskussion om att vi vill att alla ska känna sig välkomna och lika mycket värda vad man än gör i föreningen. Jag vill att man ska trivas, ha kul och må bra vare sig man står på scenen, står i baren eller diskar. Alla är lika viktiga för vår gemenskap. Vad man gör kan ju också variera. Vill man diska eller stå i baren i en produktion och stå på scenen eller sminka aktörer i en annan så vill jag och fler med mig att det ska kännas helt naturligt. Vi har inget överskott på folk precis så fler är varmt välkomna till vår förening. Inte minst kommer vi behöva en massa runtomkringhjälp till Julshowen. Respektive ska också känna sig varmt välkomna och inte bara sitta hemma och svära över att den andra hälften repar helgerna långa. Det finns alltid arbetsuppgifter och man får se en massa rolig scenkonst på köpet. Och inte minst gå på fest..... och det kan bli sent. Strax efter 03 kom jag hem. Insåg då att jag var pigg, inte pigg på ett bra vis utan snarare kaffepigg. Jag min korkade nöt hade druckit kaffe vid ettiden....kund nöjt mig med rödvinet och maten....

Söndag
Nåja jag kom hem och det blev söndag alldeles för fort och pappas dag. Klockan 12 hade jag och mina systrar bestämt oss för ett besök. Jag slog till på en julkrans till honom för det köper han säkert ingen själv. en snabb titt blev det för vi började repa 14 och det har vi gjort till 19.... Nu har jag gjort repscheman fram till julshowen och försökt att tänka på allt som måste tänkas på som sponsring, programblad, sminkfolk och tusen andra saker. I morgon är det skola och körrep, så nya krafter behövs. Sömn känns nödvändigt nu!
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar