tisdag 8 september 2009

Vilken dag...

Det började igår med en massa strul. Kom på att cd.n i danssalen (dansen började i dag) var trasig, meddelade lokalbokningen som givetvis inget kunde göra åt det så snabbt. Ledaren skulle komma direkt från plugget och hade ingen bärbar. Vad göra? Själv skulle jag denna dag jobba från åtta till halv sex utan pauser. Inte en chans att fixa nån cd. Frk T har en superfröken vi kan kalla L eftersom hon heter Lotta. Hon sprang snällt och kollade om cd.n funkade och sms:ade att den gjorde det, bara knappsatsen var borta. Skönt kunde messa ledaren att allt var lugnt. Under AP-träffen ringer hon dock desperat och säger att den inte funkar. Panik, så fort mötet var över kastade jag mig med en av skolans spelare i bilen och åkte dit, tänkte att det i alla fall var 20 minuter kvar på lektionen. Då hade hon löst det tack vare gympaföreningen, det var hennes skiva som inte funkade. Åkte då och hämtade jycken och tog en kort prommis med förre kollegan C som hade värre bekymmer än jag.

Andra bekymret är teaterfestivalen som ska gå av stapeln 17-18 oktober. Vi kanske tvingas flytta fram den eftersom vi blivit så sena med inbjudan (det finns förklarliga skäl som jag inte vill gå in på), vi får ta beslut om det i kväll. Lyckades i alla fall boka billig mat under denna röriga dag.

Sen har vi jobbet. I dag kändes det rätt tungt på grund av idiotiska sparåtgärder som drabbar både oss och eleverna. Får vi inte vikarier så är vi snart sjuka allihop, det ska bli intressant att se hur allt ska lösas då. Är lite trött (fel, jävligt rött) på att lärarjobbet bara innebär fler och pestigare och ibland märkliga åtaganden utan att man kompenseras med ett jäkla öre för saken. Ibland undrar jag hur jag kunde vara så korkad att jag pluggade i fyra år och nu ska betala tillbaka 260 000 kr på en skruttlön! Funderar vissa dagar allvarligt på politiken... eller också inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar