måndag 14 september 2009

Första föräldramötet

är avklarat. Det gick rätt fint även om jag saknade ganska många föräldrar. Tyvärr är det ofta de man helst vill träffa som uteblir. Vi pratade i alla fall om klassens situation och att det blivit mycket bättre. Det känns fint med deras stöd. De har ett gäng vetgiriga ungar som älskar att diskutera och faktiskt är intresserade av sin omvärld. Sen började de planera kakförsäljning och klassresor så till slut fick jag köra ut dem för att ta mig hem *ler*.

Dags att nanna. Upptäckte ett utmärkt sömnmedel i går som tyvärr inte kan användas alltför vidlyftigt; Päronkonjak. Jag har aldrig somnat så bra av något förut. Funkade mycket bättre än syrrans insomningstabletter. Nåja jag får nog försöka somna utan päronvarianten annars blir det nog en dyr och korkad ovana.

I morgon ska Frk T på sin första fiollektion, undrar om hon får med sig en lånefiol direkt? Hm undrar om hon kan lära mig direkt då också?

2 kommentarer:

  1. Hon får med sig fiol och du kan få lära dig hiten "Sara gungar". Den gnisslas fram e e a a e e a a x 64. Man komme in i den efter ett tag!

    SvaraRadera
  2. Ok då vet jag vad jag kan se fram emot asg.

    SvaraRadera