onsdag 23 september 2009

Stängd barnomsorg

Det kan ju verka enkelt för de som bestämmer i kommunen. Vi stänger skolan och fritids i två dagar så alla personal kan planera. Vi tar hela kommunen på en gång, det är väl bra.

Jodå oftast löser det sig. Någon kompis förälder ska vara ledig och man kan lämna barnet där. Nu har bekymret infunnit sig att ingen kompis kan leka med Frk T i morgon. Jag har nog ringt alla snart även dem som det känns rätt pinsamt att ringa och ingen kan.

Ja ha då återstod pappa. Han får åka från Lunger, det går nog, tänkte jag optimistiskt. Då visar sig han vara sjuk, hostade och lät allmänt för jäklig när jag ringde. Han erbjöd sig naturligtvis att komma ändå men det känns knappast kul att ta hit honom och den smitta han för med sig. Frk T:s pappa har lovat att ta ledigt från lunch och ett tag tänkte vi att hon kanske kunde vara ensam på förmiddagen. När damen så skulle krypa i säng kom gråten. Hon vill inte alls vara ensam i fyra timmar. Så nu har jag inget annat val än att ta med henne till jobbet vilket känns synnerligen olämpligt eftersom vi sitter i möte hela tiden.

Ibland ställer tillvaron till det vill jag lova.

2 kommentarer:

  1. Fn va ja tycker synd om er, hoppas fröken T hittar en bra bok o läsa elr nåt annat spännande när du är på möte :) Kul att följa din blogg, du skriver intressant o kul, trotts att den inte handlar om hundar :P Ps: letar efter skridskor i morgon ds.

    SvaraRadera
  2. Tack Anna, det har visat sig att vårt fritids är öppet kanske hittar hon nån polare där och sen kommer hennes pappa och hämtar vid lunch. Kul att du läser. Kram o god natt.

    SvaraRadera