lördag 26 september 2009

Ta igen dag!

Jag känner att jag måste ta igen allt som inte blev gjort igår när huvudet sprängvärkte hela dagen (nästan). Lyckades i alla fall få till en del fadäser i går. Hyresvärlden K kom över i går och påpekade att det var taskigt med luft i ena bakdäcket. Väntade länge och väl på att bli av med ungarna som skulle med T till badhuset och gav mig iväg mot macken precis när han kom hit. Fyllde med luft och däcket knakade oroväckande för att "POFF" smälla och vara totalt platt! Mitt vanliga bilflyt kändes det som. T var ju på väg mot badhuset och kom som en räddande ängel och lånade snällt ut sitt reservdäck. Mitt eget är ingen lek att få fram med hundbur och tusen saker i vägen. Tur man har samma bilsort ibland. Däcket var totalt sönderslitet och jag kände på det andra bakdäcket och det verkar inte mycket bättre. Som vanligt alltså. ekonomin känns helt ok för en gång skull. Då, precis som varje gång detta tillstånd infinner sig, händer något som kostar satans mycket pengar.

Här kommer en lista för dagen:
  • Diska
  • Plocka undan allt bråte som ligger och skräpar
  • Städa badrummet
  • Dammsuga nedervåningen
  • Städa Frk T:s rum (här ska hon få bidra)
  • Flytta svarta bortet till Frk T:s rum
  • Packa ner alla vaser i något lämpligt
  • Fixa nån mysig mat till kvällen som passar Frk T och Frk L (som jag är barnvakt åt)
  • Inte glömma att gå ut med Pizza
  • Inte glömma ge ungarna lunch
  • Skriva IUP-papper
  • Skriva till ett antal roller i en teaterpjäs till ungarna i skolan
  • Skriva några sketcher till "Hackat & Malet" som har premiär i påsk

Alltså dags att börja om jag ska hinna hälften. Några saker kanske får vänta tills i morgon.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar