torsdag 17 september 2009

Härligt med praoelever av rätt sort!

Wow, jag har begåvats med en praoelev i fem dagar som är superbra! För min del får han gärna stanna hela terminen och nästa också. Han har samma bakgrund som en av mina elever vilket är mycket bra. Misstänker också att han har hög status både på sin egen skola och definitivt på min. Det finns ytterligare en kille i en annan klass just nu. Tillsammans förbättrar de rastaktivteterna (alla blir inbjudan att delta) och språket på fotbollsplanen (inget taskigt språk tillåts av dessa grabbar). Hoppas, hoppas, hoppas denna kille efter gymnasiet får ett bra jobb och att han kan fortsätta vara en bra förebild. Sådana som han och polaren hans behövs verkligen. Ni förstår säkert alla vara jag menar utan att jag behöver vara tydligare än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar