söndag 20 september 2009

Och så en arbetsdag

Jösses vad duktig jag varit i dag, bara så ni vet det. Jag startade förmiddagen med Håkan Nesser på verandan. Härligt, de sista kapitlen var riktigt spännande. Maskarna på Carmine Street kan rekommenderas.

Sen fick jag för mig att tvätta fönster efter att jag hängt tvätt förstås. Samtidigt kom jag på att alla fönster inte var tätade och tätningslisterna var slut såklart. Alltså blev det en tur till Marieberg och Clas Olsson för detta inköp, samtidigt köpte jag mer pärlor till Frk T:s självporträtt. Hem igen och täta och tvätta mer fönser. Hela nedervåningen är klar nu.

Sen var det gräsklippning på agendan. För en gång skull tänke jag klippa innan det blev färdigt för lien. Hyresvärd K har berömt mig flera gånger vilket säger mig något om hur han och A-M måste lidit denna sommar. Det har varit "asalångt" som Frk T skulle sagt, varje gång jag klippt. Bensinen tog slut mitt i så det blev en tur till Åbytorp för kyrkoval, Hydro för tankning och Maxi för matinköp innan jag fortsatte. Nu är gräsmattan kort och jag har gjort vad jag kunnat för att inte SD ska få plats i kyrkofullmäktige, samtidigt fick jag ett träd i Afrika. Man kunde dessvärre inte få ett körsbärsträd till trädgården.

2 kommentarer:

  1. Så det är till dig min ork har flyttat...jag undrade just vart den tagit vägen;)

    SvaraRadera
  2. Jag kan behöva lite av din för du har så in i vassen mycket av den varan hela tiden. Du får tillbaks den när jag är klar ;)

    SvaraRadera