onsdag 16 september 2009

Kattsnack


Vet inte om jag har nån större lust att skärpa mig. Känner mig ganska risig i kväll också. Fryser lite och känner att den förkylning är på väg. Nacken är dock bättre.


Kan i alla fall berätta om min smarta katt Findus. I går kväll kom han inte fast jag vrålade så hela backen hörde det. Det var skumt för han kommer alltid då man ropar. Funderade på om grannen kunnat råkat stänga in honom i sitt garage eller så. Deras egen katt satt i deras källare i tre dagar en gång när dom var till England och jag gick och vrålade efter honom och skulle mata men ingen katt dök upp. Nåja jag ställde ut mat på verandan och gick och la mig. Döm om min förvåning när Findus låg bredvid mig i sängen i morse!!!


Han var väl inte dummare än att han gick upp för stegen i hundgården, upp på taket och in genom det öppna sovrumsfönstret. När han själv behagade. Vadå kattlucka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar