lördag 5 september 2009

En ledig dag


Något att glädjas åt. Änglatrumpeten i full blom!

I dag är en sådan där ovanlig dag i mitt liv då jag faktiskt kunde äta frukost i en evighet och läsa hela tidningen lääänge. Jag retade upp mig lite på löjliga insändare om svininfluensan. En del människor är mer än lovligt hysteriska, förmodligen är det dom som blir sjukast också. Det låter på dom som att dagis och skolor inte vet någonting och att vi som jobbar där aldrig läst en tidning eller sett en nyhetssändning. Alla dagis och skolor har fått information (affischer och skolsysterinfo) och vi tjatar ihjäl våra elever om att tvätta labbarna och hosta i armveck. Sen kan man ju lugna sig till det bryter ut innan man blir hysterisk.

Efter denna irritation återgick jag till lugnet och tid har slösats på Facebook där jag chattat om vinsroter och annat onödigt. Är nog lite sugen på att roa mig ikväll i alla fall. Något ska det väl finnas att göra för fyrtioplussare även på lördagar? Annars har ju etablisemanget bestämt att fredagar ska vi åldersstigna orka ut på krogbesök. En moderat fritidspolitiker (tänk att jag har såna vänner *fniss*) förklarade på FB att det bara är för att jag ska ha två dagar på mig att piggna till inför en ny vecka. Men jag vidhåller att jag hellre tar det lugnare med drickat och vilar fredagar och går ut på lördagar. Jag brukar oavsett helgnöjen vara trött på måndagsmornar, precis som varje morgon. Jag är ingen morgonmänniska och är inte gjord för att kliva upp i ottan. Jag mår bäst under sommaren då jag raskt kan ställa in mig på att lägga mig vid 02.00 och kliva upp vid 9.30-10.00. Jag borde fattat det tidigt och jobba hela mitt liv på en scen men det begrep jag dessvärre alltför sent i livet. Nu får man göra det bästa av det helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar